Minirozhovory s MUKADEm-CZ a Naschem o výrobě videí
15.12.2012 15:27
Po dalším úspěšném projektování, jako tomu bylo i u ankety o Logo Elit'áckého kolektivu, jsme se dočkali i pár prezentačních videí, včetně Oficiálního Videa Elity (nebo přesněji řečeno Traileru). Poděkování za výtvory videí patří MUKADEmu-CZ a Naschovi! Opravdu skvělá práce! Všechny tyto akce měly být prvkem pro zrealizování těchto nápadů, které vymýšleli ostatní členové našeho kolektivu jen tak pro radost a mohli si tak vyzkóšet si své dovednosti s rúznými příslušnými programy.
Co se videí týče, tak u MUKADEho se jedná o naprosto výtečný Trailer! A trófám si suverénně tvrdit, že takovýto prezentační Trailer svého druhu určité herní komunity nemá ve Vietcongu nikdo! MUKADE je jedním z dlóholetých hráčů Vietcongu a tak se není co divit, že video pojal s takovou fantazií, nadšením, vkusem a smyslem pro detail ve spolupráci s hudbou. Je vidět, jak dokonale to měl promyšlené. Udělal vrcholové video prezentující samotný Vietcong a taky velmi suprovou vizitku o nás!
Naschova prezentační videa jsou vnímána ve více směrech. Snaží se prezentovat přímo tzv. Gameplay, což můžeme vidět vše vidět v sekci Videa Elity. V podstatě všechna tato videa se zde nacházejí. A jelikož se Nasch zajímá o historii války ve Vietnamu a věcí kolem ní spojené, tak ve druhém videu zase můžeme vidět vrtulník ''Huey'', který je jedním ze symbolů vietnamské války. Opravdu krásná videa děláš, Naschi!
A nyní můžeme přejít k malým rozhovorům, které sme s oběma autory těchto povedených videí pro Vás připravili.
MUKADE-CZ:
Děkujeme ti za zrealizování našeho prezentačního Traileru. Jsme ted' více zvěčněni prostřednictvím portálu Youtube, kam spoluhráč Nasch uploadoval tvůj projekt. Jak seš se svou prací spokojen?
Spokojen víceméně jsem, ale stále je co zlepšovat (a že toho není málo). Ale to jsou zkušenosti, které lze nabírat jen cvikem a nedá se to uspěchat. Věnuji se tomu necelý rok a umím opravdu jen zlomek toho, co ty programy nabízejí. Na druhou stranu, když už jsem této zálibě obětoval tolik času, bude stále těžší a těžší s tím přestat. A za tohle posichrování jsem velmi rád.
Můžeš nám prozradit, které prvky Traileru se ti dělaly nejjednodušeji a které ti daly zabrat?
Jako první jsem se pustil do map ve druhé části videa. Jelikož jsem věděl, jakou hudbu použiji a taky, jak ty mapy představím. Nejlehčí určitě bylo prosté zasazení záběru do vrstvy - prakticky s tím nebyla žádná práce. V podstatě s ničím nebyla velká práce, když už, tak byla zdlouhavá. Ted' mám na mysli třeba tu mapu u začátku. Nic těžkého to nebylo, jen jsem musel zpracovat 33 vrstev. Na tomhle jsem se sekl asi tak na 6 hodin (pokud teda počítám i shánění podkladů).
Také mi dost překážely ve videosekvencích pruhy, které se vždy objevily nahoře i dole. Jelikož se tyto záběry promíchávaly s gameplayem, musel jsem zamezit tomu, aby pruhy v jednom záběru nezabíraly asi 1/3 obrazovky a v druhém nebyly vidět vůbec. Ale zase nic složitýho, jen to otravovalo.
Video je opravdu velmi povedené, to se musí znova potvrdit. Je vidět, že seš jedním z nadšenců, co dodnes Vietcong hrají. Kolik minut/hodin denně ses tomu věnoval?
:-) Díky. No, vydržet u toho půl dne v kuse se nedá a u mě to bylo obzvlášť různé... Jeden den jsem u toho strávil 2,5 hodiny, druhý 10 minut, třetí nic a tak nějak se to střídalo, podle chuti, času a nálady.
Jaký je to pocit, že tvůj projekt, který má velmi kladné ohlasy, má dobrou sledovanost na Youtube? Ten Trailer je opravdu dobrá vizitka jak tvoje, tak i o nás celkově.
Za kladné ohlasy jsem samozřejmě rád a těší mě, že to nebylo úplně zbytečné. Stejně tak jsem rád i za tu sledovanost, ačkoliv dojem na YouTube je sražený tou kvalitou...
Nasch:
Díky i tobě za natáčení našich společných akcí při hře. Baví tě to natáčení?
Natáčení samotné vlastně ani práce není, Fraps za mne všechno udělá, jen je potřeba hodně místa na disku. Zatím mě to baví, snad nepřestane. Mám i jiné projekty, které bych chtěl realizovat.
Je vidět, že i ty s videem umíš docela dělat. Kde nebo kdo tě to naučil?
Učím se ted' za pochodu. Docela slušnej program Pinnacle studio, je v češtině a tak si ho ted' osahávám. Problém je, že některé video soubory z Frapsu nechce vzít. Dle mého zcela bez důvodu. A nebo jsem ten důvod já. Uvidíme, začínám a třeba mě někdo zaučí. A časem by mohly být ty videa lepší.
Kolik takových videí bys chtěl udělat o naší hře? Určitě za taková videa budou všichni rádi. Mám totiž za to, že když bude těch pár videí, tak bude taky na co koukat...
Fakt nevím. Jen scénář, střih, režie, to je pro mě totální sado-maso. Ale žádnej učenej z nebe nespad' a jak už výše píšu, zatím mě to baví.
Myslíš si, že je fajn mít taková videa navíc pro památku? (jak pro nás, tak hlavně pro tebe, jelikož seš autorem)
No, určitě to zpestří webovky. Pokud to nesmáznou z YouTubu (nevím kam jinam to uploudovat), tak jako památka dobrý.
Oběma díky moc za poskytnutí krátkých rozhovorů a ještě jednou moc děkujeme za Vaše skvělá videa!