O kulometech ve vrtulnících a další chyby
27.04.2015 19:28
Chyby, kterých se vývojáři dopustili, se týkají například bočních připevněných kulometů ve slavných ''Úháčkách.'' Ale nejen jich. Napadlo mě poukázat čtenářům na pár nesmyslů, které by v reálu byly nemožné a které nebyly autory hry eliminovány. Jsou to sice drobnosti a detaily, které někteří hráči při hře ani nezaznamenají, ale na druhou stranu ti další si jich možná všimnou.
Dřív nebo později je zaregistrujou. Tak v první řadě jsou hned v úvodním odstavcu zmíněny kulomety. Ve filmech a dokumentech o Vietnamu můžeme vidět, že pokud je neobsluhují kulometčíci, kteří je drží ve svých rukách, tak jsou ve svislé poloze. Ve Vietcongu je to nastaveno v téměř základní vodorovné poloze a je jedno, jestli za ním sedí tento člen posádky nebo ne. Je to velký nesmysl, ve skutečnosti by zkrátka musel taky být svěšen.
K Hueym se vážou ještě další nedodělky a jedněmi z nich je pokud přistává. Hlavní vrtule by udělala takový vítr, že všechny porosty by v bezprostřední blízkosti byly rozčechrané. Tráva by se ohnula a srovnala se zemí tou silou větru a keře se slabšími stromy by se prohýbaly a větve vlály ve větru směrem pryč od vrtule. V první misi Výsadek je možné si všimnót, že hodně rostlinstva a středně větších porostů, jako sou keře i kapradiny, jsou v pohybu při přistávání, dosednutí a i při odletu. V ostatních misích tomu tak už úplně není. Většina porostů se sice hýbe, ale najdou se i takové, které jsou v klidu a ani se nehnou.
Druhá chyba je například v misi Operace: Plechovka , když vrtulníky provádí výsadek vojáků. Vrtulníky jsou zde k sobě tak blízko, že ve skutečnosti by havarovaly, protože jsou svými hlavními velkými vrtulemi příliš blízko k sobě a mohly by o sebe zavadit, což by pro vrtulníky mělo fatální následky, byt' jsou jen pár metrů od země. Ve stejné misi při přechodu přes rozbitý most je možné se rychle vrátit na přistávací plochu a při přestřelce sledovat, že v helikoptérách, které právě přelétají nad mostem podél řeky, nikdo nesedí! Ani kulometčíci a ani hlavně piloti. Taktéž velký nesmysl. Vývojáři zřejmě nepočítali s tím, že by se někdo vracel zpátky a prohlížel si přelet prázdných vrtulníků.
A další chybou je, že Defort jako radista sice na zádech má rádio a na hrudi mu visí sluchátko. Jen je zajímavé, že chybí kroucená telefonní šňůra spojující sluchátko a rádio. A tak, pokud dává sluchátko Douglasovi nebo Hawkinsovi, tak je to přinejmenším komické, že seržanti mluví s velitelem, s piloty a přitom chybí tato šňůra. Při téhle zmínce jsem si vzpomněl na našeho Čestného Hosta webu [AT]Petera Shannona_CZ , který pro jednu uživatelskou mapu upravil Bronsonovi uchycení batohu na zádech - přidal k tomu kšandy, aby to vypadalo lépe a odpovídalo to realitě, než aby batoh na něm nesmyslně visel, jako by k uniformě byl přišitý. Podotknul k tomu v Návštěvní knize Alpha Teamu, že už se na to nemohl dívat a proto si takto pohrál. Velmi dobrý nápad, dovednost a dobrá zkušenost.
To stejné ale má i zbytek členů jednotky, vedlejší američtí vojáci, jednotky CIDG nebo LLDB a taky Severovietnamci, kteří na sobě mají v Kampani batohy přilepené na zádech. Například v misi Bouře nad džunglí nebo Visutý most v datadisku Fist Alpha, kde jsou Kongové na patrole. A co se týče výměn zbraní, tak v žádném případě kvér jen tak nezmizí. Hlavní zbraň by si musel voják na sebe pověsit a nést ju po boku nebo přes záda a né, že si vezme z pouzdra pistoli a hlavní zbraň najednou ve vteřině někam zmizí? No, asi bychom toho chtěli už příliš moc. Přece jen byl Vietcong vytvořen před více, než 10 lety a na svou dobu měl například ohromující grafiku a skvělý dabing. Nicméně dnes jsou tyto chyby všimnutelné a mohou vyvolávat diskuze a rozbory.
A takto bychom mohli poukazovat na další a další tyto malé i velké, ale docela podstatné chybičky, kterých je ve Vietcongu více. Nicméně to by bylo pro tentokrát všechno. O dalších chybičkách si možná přečteme zase někdy příště.Chyby, kterých se vývojáři dopustili, se týkají například bočních připevněných kulometů ve slavných ''Úháčkách.'' Ale nejen jich. Napadlo mě poukázat čtenářům na pár nesmyslů, které by v reálu byly nemožné a které nebyly autory hry eliminovány. Jsou to sice drobnosti a detaily, které někteří hráči při hře ani nezaznamenají, ale na druhou stranu ti další si jich možná všimnou.
Dřív nebo později je zaregistrujou. Tak v první řadě jsou hned v úvodním odstavcu zmíněny kulomety. Ve filmech a dokumentech o Vietnamu můžeme vidět, že pokud je neobsluhují kulometčíci, kteří je drží ve svých rukách, tak jsou ve svislé poloze. Ve Vietcongu je to nastaveno v téměř základní vodorovné poloze a je jedno, jestli za ním sedí tento člen posádky nebo ne. Je to velký nesmysl, ve skutečnosti by zkrátka musel taky být svěšen.
K Hueym se vážou ještě další nedodělky a jedněmi z nich je pokud přistává. Hlavní vrtule by udělala takový vítr, že všechny porosty by v bezprostřední blízkosti byly rozčechrané. Tráva by se ohnula a srovnala se zemí tou silou větru a keře se slabšími stromy by se prohýbaly a větve vlály ve větru směrem pryč od vrtule. V první misi Výsadek je možné si všimnót, že hodně rostlinstva a středně větších porostů, jako sou keře i kapradiny, jsou v pohybu při přistávání, dosednutí a i při odletu. V ostatních misích tomu tak už úplně není. Většina porostů se sice hýbe, ale najdou se i takové, které jsou v klidu a ani se nehnou.
Druhá chyba je například v misi Operace: Plechovka , když vrtulníky provádí výsadek vojáků. Vrtulníky jsou zde k sobě tak blízko, že ve skutečnosti by havarovaly, protože jsou svými hlavními velkými vrtulemi příliš blízko k sobě a mohly by o sebe zavadit, což by pro vrtulníky mělo fatální následky, byt' jsou jen pár metrů od země. Ve stejné misi při přechodu přes rozbitý most je možné se rychle vrátit na přistávací plochu a při přestřelce sledovat, že v helikoptérách, které právě přelétají nad mostem podél řeky, nikdo nesedí! Ani kulometčíci a ani hlavně piloti. Taktéž velký nesmysl. Vývojáři zřejmě nepočítali s tím, že by se někdo vracel zpátky a prohlížel si přelet prázdných vrtulníků.
A další chybou je, že Defort jako radista sice na zádech má rádio a na hrudi mu visí sluchátko. Jen je zajímavé, že chybí kroucená telefonní šňůra spojující sluchátko a rádio. A tak, pokud dává sluchátko Douglasovi nebo Hawkinsovi, tak je to přinejmenším komické, že seržanti mluví s velitelem, s piloty a přitom chybí tato šňůra. Při téhle zmínce jsem si vzpomněl na našeho Čestného Hosta webu [AT]Petera Shannona_CZ , který pro jednu uživatelskou mapu upravil Bronsonovi uchycení batohu na zádech - přidal k tomu kšandy, aby to vypadalo lépe a odpovídalo to realitě, než aby batoh na něm nesmyslně visel, jako by k uniformě byl přišitý. Podotknul k tomu v Návštěvní knize Alpha Teamu, že už se na to nemohl dívat a proto si takto pohrál. Velmi dobrý nápad, dovednost a dobrá zkušenost.
To stejné ale má i zbytek členů jednotky, vedlejší američtí vojáci, jednotky CIDG nebo LLDB a taky Severovietnamci, kteří na sobě mají v Kampani batohy přilepené na zádech. Například v misi Bouře nad džunglí nebo Visutý most v datadisku Fist Alpha, kde jsou Kongové na patrole. A co se týče výměn zbraní, tak v žádném případě kvér jen tak nezmizí. Hlavní zbraň by si musel voják na sebe pověsit a nést ju po boku nebo přes záda a né, že si vezme z pouzdra pistoli a hlavní zbraň najednou ve vteřině někam zmizí? No, asi bychom toho chtěli už příliš moc. Přece jen byl Vietcong vytvořen před více, než 10 lety a na svou dobu měl například ohromující grafiku a skvělý dabing. Nicméně dnes jsou tyto chyby všimnutelné a mohou vyvolávat diskuze a rozbory.
A takto bychom mohli poukazovat na další a další tyto malé i velké, ale docela podstatné chybičky, kterých je ve Vietcongu více. Nicméně to by bylo pro tentokrát všechno. O dalších chybičkách si možná přečteme zase někdy příště.