Poznámky k neskutečným chybám
15.03.2015 11:39
Zkušený hráč Vietconga ví, že když tuhle začal hrát, byl v té době něčím nadšen. Někdo v tehdejší době výbornou grafikou (zpracováním džungle, techniky, výzbroje vojáků atd. ...) , někdo zvuky ze zbraní, někdo hlasy populárního českého dabingu - při přestřelce, hláškami vojáků, konverzace v Brífincích a tak dál. Každý si něco našel. Co však určitě ale rozhodně jako u každé jiné hry nenadchnulo, jsou všeobecné chyby.
Takové, kterých si hráč všimne bud' postupem času, protože dříve je moc nevnímal a nebo až po dlóhých letech. A tady bych chtěl upozornit na pár věcí, v nichž vývojáři selhali a jsou tedy naprosto neférové a absurdní!
Tak v prvé řadě bych rád upozornil používání optických odstřelovaček a to zejména SVD Dragunova. Při pařbě s Elit'ákem GamingGamerem89 na mapě Storm u těch dvou bunkrů, kde je hodně Vietnamců jsem namířil SVDéčkem na Charlieho, který mi byl v podstatě zády. Sotva sem si ho stačil do mušky zaměřit, už (jako by měl snad i na zádech oči se super dálkovým viděním) se pohnul a utekl se mi schovat. Neskutečné a nesmyslné!
Tohle se stává dost často. Dalším vrcholem této snůšky nesmyslů je v mapě VET_AP_LOC a to hned u startu, kdy se prochází k vodopádu soutěskou mezi skálou a balvanem. Na něm jsou zřejmě úmyslně umístěny keříčky, aby Kongové nebyli vidět. Jenže vtip je totiž v tom, že oni tam ve skutečnosti nejsou. Teprve, až člověk kolem balvanu přejde, se tam Kongové začnou objevovat a i na balvanu masér kulometčík s DP2. Ale to není všechno. Když se jde dál směrem ke zmíněnému vodopádu, hráč narazí na další skupinku Kongů, z nichž se tam ještě dodatečně začnou za keříkama objevovat. Nebylo kolikrát poprvé, že byt' za keříčkem, ale přímo před očima se mi tam ten Kong objevil. Někdy to byla vietnamská bojovnice se Škorpiónem.
Tahle mapa musí být tedy pro TeamRespawnové Coop komunity tvrdým oříškem. Docela by mě teda zajímalo, jak jsou schopni tuhle mapu odehrát bez ztrátech vojáků, když se tyhle věci dějí, když se Vám i za zádama teleportuje Kong, odpráskne Vás a ještě se Vám vysměje.... No zkrátka a dobře je to podraz a opět nefér!
Dalším nesmyslem, který je už ale tak nějak všeobecně známý je, že Kongové Vás bez problémů zabijou skrz keře, za kterýma jsou schovaní. Jako by tam ten keř vůbec nebyl. Takže Vy ho nevidíte, ale on Vás jo. O tom, že opět jsou schopní Vám dát ještě ke všemu ''headshot'', k tomu není potřeba nic moc dalšího rozepisovat. Je to velká, možná i fatální chyba Enginu.
No a dalším a docela pikantním nesmyslem, který taky hodně naštve, je střelba Kongů mimo Váš směr, ale stejně Vás trefí do hlavy. Pro příklad:
Jste na skále a střílíte dolů po žlut'ákovi. A on po Vás taky, ale s tím rozdílem, že on není se zbraní nahnutý směrem nahoru, ale svou zbraň jenom trochu nadzvedne a přitom kulky lítají mimo trajektorii střelby - ale na Vás! A ještě je schopný se Vám vysmát. Další nechápavkou je opět SVD Dragunov nebo Mosin Nagant. Z dálky je Vám nepřítel schopný při chůzi v pokleku dát od boku jedinou kulku k tomu, aby Vám doslova ustřelil hlavu. Nebo i z bezprostřední blízkosti. To stejné se může stát i se samopalem nebo pistolí, kdy se stane to stejné.
A perličkou na závěr může být i fakt, že například na mapě HamburgerHill Vám vyběhne Kong ze zákopu a ačkoliv se k němu dostanete velmi blízko, je schopný na Vás doslova ze 2 metrů hodit BEZ ODJIŠTĚNÍ granát, čímž zabije nejeden Vás, ale i sebe. A tohle taky naštve, jelikož hráč musí od začátku celou půlku cesty na kopec vybíhat znova. Že se občas objeví červená hláška TÝMOVÝ VRAH mezi Kongama právě hozením granátu, by se dalo zařadit mezi kuriózní momenty při hře. Je škoda, že tak skvělou hru, jakou vývojáři Vietcong udělali kazí spósta chyb, z nichž právě jmenované zde ve článku patří do výčtu mezi ty nejvíce neférové a nepochopitelné.